Potřebuješ poradit? Vyber si z nabídky příruček nebo si domluv konzultaci v naší digitální poradně!

Předpokládaná doba čtení: 7 minut

Jak na obsah, který prodává

Děláte zajímavý obsah na vaše sociální sítě? Fotíte, natáčíte, píšete zajímavé popisky a články, pravidelně zveřejňujete obsah, ale prodeje nerostou? Zkrátka děláte vše pro to, abyste měli na sociálních sítích více followerů, a čekáte, že vám to automaticky zvýší i prodej, ale nic se neděje? Pokud se v tomto vidíte, určitě čtěte dále. Tento článek by vám měl pomoci pochopit, jak tvořit na sítě obsah, který prodává.
Shoptet vs Woocommerce

předešlém článku jsme sepsali pár rad, jak na Instagram reels, což vám může zajistit nové sledující. Ale to jak prodávat – jak sledující proměnit v nakupující zákazníky, jsme si nechali do tohoto článku. Samozřejmě vše souvisí se vším a tak je potřeba přemýšlet komplexně a neřídit se pouze tím či oním.

Níže jsme pro vás shrnuli, co byste měli aplikovat do vaší obsahové strategie na sociálních sítích. Obzvláště, pokud prodáváte vaše produkty a služby v on-line prostředí a chcete je propagovat i pomocí sociálních sítí.

  1. Buďte konkrétní
  2. Vyprávějte příběh
  3. Tvořte obsah
    • Rozšiřujte povědomí
    • Budujte důvěru
    • Propagujte

Buďte konkrétní

Vše začíná u analýzy. To je úplný základ všeho. Mluvte přímo k vaší cílové skupině, mluvte k vašemu ideálnímu zákazníkovi. Najděte skupinu lidí, kterou spojují stejné problémy, strachy, témata, potřeby. 

Nemluvte příliš obecně a nesnažte se mluvit ke všem. To může působit zmatečně a široké publikum neznamená, že v něm je spousta potenciálních zákazníků. Mluvit ke všem vlastně znamená mluvit k nikomu.

Bojíte se, že o část publika přijdete, když budete více specifičtí? To je v pořádku. Vy potřebujete mluvit k vaší cílovce, kterou dovedete až k nákupu. Musíte vědět komu chcete prodat vaši službu nebo produkt. Pokud tohle sami nevíte, nejspíš to nebude vědět ani potenciální zákazník a nikdy ho k sobě nepřivedete.

Neprodávejte produkt. Prezentujte a prodávejte konkrétní řešení problému a užitek. Zákazníci nechtějí produkt jako takový. Chtějí vědět, s čím přesně jim váš produkt či služba pomůže. Chtějí vědět, k čemu jim bude vaše služba nebo produkt dobrý, kam je posune, co jim přinese, jak jim pomůže s vyřešením problému, jak uspokojí jejich potřebu. 

Pomozte zákazníkovi zjistit, že váš produkt nebo službu potřebuje. Řekněte mu, o co přijde nebo čeho nedosáhne, pokud si od vás nenechá pomoci.

social media content marketing

Vyprávějte příběh

Je to otřepané? Je, ale pořád to funguje. Zákazník se potřebuje shlédnout ve vašem příběhu. Ukažte mu, kde jste byli na začátku (kde se právě váš potenciální zákazník nachází), a kde jste dnes (kde by chtěl být váš potenciální zákazník).

Story vaší značky nebo story vaší osoby vás přiblíží k zákazníkovi a pomůže mu se získáním důvěry k vašim produktům či službám. Také vám pomůže se zvýšením loajality zákazníků k vaší značce. Příběh zkrátka prodává. Pokud budujete love brand, váš příběh musí být sakra dobrý. A pravdivý! Nikdy si příliš nevymýšlejte. Příběh musí být realistický, uvěřitelný a ideálně pravdivý.

Tvořte obsah

O tom, že obsah by měl  pobavit a edukovat jsme psali v minulém článku. Princip 80 / 20 a pravidlo třetin jsme zmiňovali v předminulém článku. Ale to je jedna stránka věci. Pokud vám má obsah pomoci k prodeji, měli byste zároveň tvořit obsah, který:

  1. rozšiřuje povědomí
  2. buduje důvěru
  3. prodává

Když budete stále jen rozšiřovat povědomí o vaší značce, nikdy nepřivedete své sledující k nákupu. Pokud budete sdílet jen obsah, který vám přináší stále nové ale nerelevantní sledující, nikdy se neprokoušete k vaší cílové skupině. Jestli zase budete příliš propagovat vaše produkty, nejspíše všechny odradíte. A pokud budete stále budovat jen důvěru, tak nepřijdete k novým sledujícím.

Takže je potřeba si to pěkně rozdělit. Strategicky. Tak, aby jednoho nebylo příliš mnoho a druhého příliš málo.

obsah na socialni site

Rozšiřujte povědomí

Tvořte hodnotný virální obsah. Pokud vám funguje organický dosah nebojte se ho podpořit i PPC reklamou. Sledujte vaše statistiky na sociálních sítích. Pokud vám něco v minulosti fungovalo, nebojte se to po nějaké době použít znovu. Pro rozšíření povědomí o vaší značce skvěle funguje obsah, který vyvolá emoce. A to potřebujete. Jakmile v někom vyvoláte emoci (pocit radosti, podpory, dodáte sebevědomí atp.), kterou u vás chce najít, bude s tímto obsahem rezonovat a sdílet ho s dalšími přáteli.

Budujte důvěru

Zákazník vám musí věřit. Ukažte, že opravdu víte, o čem mluvíte, že jste profesionál v tom, co děláte. Měli byste nejdříve ukázat, že vašemu oboru rozumíte. Poskytujte dostatek užitečného obsahu zdarma, abyste přesvědčili vaše potenciální zákazníky, že vám mohou věřit. Zaměřte se na zákazníka, mějte ho na prvním místě. Skutečně mu pomáhejte s jeho problémy a nevyvíjejte nátlak na prodej samotný. Tím získáte důvěru a vybudujete si s ním vztah.

Ukažte vašim sledujícím, co jste za člověka nebo za značku – co představujete, co máte rádi, co děláte, jaké máte zájmy. Jakmile lidé poznají, kdo jste, budou s vámi rezonovat. Budou si vás spojovat s něčím, co je pro vás charakteristické. A i když si teď říkáte, že to nemá s prodejem ani s vaší značkou nic společného, je to právě to, co vás s lidmi propojí. 

jak na obsah, ktery prodava

Propagujte

Ještě před samotnou propagací výrobku nebo služby musíte mít sami jasno v tom, co prodáváte a komu to prodáváte. Jakmile máte jasno v tomto “niche”, můžete se pustit do propagace. Váš potenciální zákazník musí z obsahu reklamy pochopit, že váš produkt či služba je právě pro něj ten nejlepší a jeho problém vyřeší nejlépe.

Zveřejňujte zpětné vazby a zkušenosti zákazníků s vaším produktem či službou a ukazujte, jak váš produkt či služba pomáhá při řešení problémů zákazníků.

Závěrem

Zákazník by měl ihned vědět, kdo jste. Jakmile zaslechne vaše jméno, název vaší firmy, produktu nebo uslyší vaši znělku, mělo by mu ihned vyskočit na mysl, kdo jste a co děláte. Tomu pomáhá silný vizuální styl a zvuková identita značky. Také se snažte komunikovat vše jasně, stručně a co nejjednodušeji. V dalším článku představíme nástroj, který vám pomůže dovést zákazníky od prvotního seznámení s vaší značkou až ke konečnému nákupu – tzv. konverzní trychtýř.

Použité zdroje:

https://neilpatel.com/blog/instagram-followers-buy-product

https://www.oberlo.com/ecommerce-wiki/conversion-funnel

19.2.2023, Sonet Studio Dream Team
Aktualizováno 12.3.2024

9

KONTAKTUJ NÁS

hodnocení Google

Sleduj nás i na sociálních sítích

Jsme součástí programu DoToho!

Mohly by tě zajímat i tyto články

Kontakt

Rychlá zpráva | poptávka:

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.