Potřebuješ poradit? Vyber si z nabídky příruček nebo si domluv konzultaci v naší digitální poradně!

Předpokládaná doba čtení: 5 minut

Trend: Faceless prodej digitálních produktů

Digitální marketing se neustále vyvíjí a nové trendy přinášejí nové příležitosti pro podnikání. Jedním z těchto trendů je "faceless" podnikání na Instagramu, které klade důraz na prodej digitálních produktů a služeb tzv. bez tváře. Pokud hledáte způsob, jak prodávat digitální produkty anonymně, může být faceless podnikání tou správnou volbou. Stále tápete a nevíte, zda je faceless prodej digitálních produktů pro vás to pravé? Pak si pročtěte časté motivace a výhody faceless podnikání.
Shoptet vs Woocommerce

Faceless podnikání na Instagramu je přístup k podnikání, který se soustředí na prodej digitálních produktů a služeb bez zveřejňování osobní identity. Namísto toho se podnikatelé zaměřují na budování značky a poskytování hodnoty svým zákazníkům prostřednictvím kvalitního obsahu.

Pokud stále tápete a nevíte, zda faceless prodej digitálních produktů je pro vás to pravé, zkuste si pročíst následující časté motivace k faceless podnikání na Instagramu:

  1. Stydlivost a nechuť vystupovat na kameru
  2. Nemožnost ukazovat svou tvář (kvůli zaměstnavateli, rodině, přátelům…)
  3. Introvertní nátura
  4. Oproštění se od pocitu honby za dokonalostí na sociálních sítích
  5. Vyhnutí se posuzování vzhledu od lidí na sociálních sítích
  6. Možnost vydělávat odkudkoliv
  7. Nemít fixní pracovní dobu
  8. Finanční nezávislost

Kdo řekl, že budování osobního brandu musí být založeno na vaší tváři? Není to vůbec nutné! Úspěšné faceless instagramové účty toho jsou důkazem. Důležité je, aby budování osobního brandu bylo autentické a odpovídalo osobnosti a cílům dané osoby.

Náklady vs. výnosy faceless podnikání

Faceless přístup umožňuje nečekanou flexibilitu v tvorbě obsahu a náklady spojené s podnikáním jsou minimální. Obzvláště pokud se rozhodnete prodávat digitální produkty, které nakonec ani sami nemusíte vytvářet. Jedná se produkty s PLR licencí a MRR licencí.

Nákupem produktů s PLR a MRR licencemi ušetříte spoustu času. Většinou jsou poměrně levné a můžete si je přetvořit podle vlastního uvážení a prodávat se 100% ziskem. Vždy záleží na podmínkách daného produktu, které jsou vždy uváděny prodejcem. Ty si nikdy nezapomeňte nejdřív přečíst!

Pokud se rozhodnete pro tvorbu vlastních digitálních produktů, náklady budou zřejmě jen váš čas strávený vytvářením vhodných textů, grafiky a podobně. Případně můžete připočítat náklady na pořízení potřebného softwaru a hardwaru. Ale tyto náklady lze minimalizovat.

tvorba digitálního produtku

Jak vytvořit digitální produkt?

Pokud se pustíte do tvorby digitálního produktu od nuly, připravte se na to, že tím nějaký čas strávíte. Na druhou stranu ale máte možnost do takového produktu vložit opravdu kus sebe a svého know-how a nejste ničím limitovaní.

Pro tvorbu digitálních produktů, jako jsou e-booky, checklisty, průvodce, atd., je vhodná například Canva v kombinaci s ChatGPT. Tato kombinace vám ušetří spoustu času. Pro usnadnění si v Canvě vyberete šablonu a naplníte ji obsahem, který vám vygeneruje ChatGPT. Samozřejmě nezapomeňte na editaci textu. ChatGPT je opravdu skvělý pomocník, ale ne vždy dokáže vygenerovat text, který by byl bez gramatických a faktických chyb.


E-book Faceless revoluce v digitálním marketingu


Jak prodávat digitální produkty na Instagramu?

Pokud se rozhodnete pro faceless podnikání a pro prodej digitálních produktů na Instagramu, je důležité mít jasnou strategii. Začněte tím, že si budete tvořit kvalitní obsah, který přináší hodnotu vašim sledujícím. Předávejte opravdu hodnotné informace z vašeho oboru zdarma. Sledujte aktuality ve vašem oboru a informujte své sledující jako první.

Tím si u vašich sledujících vytvoříte důvěru. Sledující, kteří vám věří a vědí, že jim pokaždé dáte dobré rady, bude lehčí přeměnit na platící zákazníky.

Kde prodávat digitální produkty?

Digitální produkty je samozřejmě nejlepší prodávat na vlastních webových stránkách nebo či na svém E-shopu. Ale máte i jiné možnosti, kde svoje digitální produkty nabídnout. Například můžete využít platformy typu Etsy, nebo prodej formou předplatného na webech, jako je Herohero či Patreon.

My rozhodně doporučujeme prodej na vlastních webových stránkách, kde jde celý zisk do kapsy jen vám a nemusíte platit žádné členské a jiné poplatky a provize. Kromě platební brány tedy.

Na Instagramu jako takovém prodávat nelze. Ale je to skvělý kanál, prostřednictvím kterého na váš web nebo prodejní stránku potenciální zákazníky přivedete. Napište si na Instagramu poutavé BIO a vložte si do odkazů link na váš web.


Komplexní průvodce Instagramem Sonet Studio
Sada pro faceless digitální marketing


Závěr

Prodej digitálních produktů na Instagramu pomocí faceless účtu pro vás může být perfektním způsobem, jak budovat svou značku a generovat příjmy z online podnikání odkudkoliv na světě. Pokud hledáte možnost prodeje digitálních produktů, aniž byste ukazovali svou tvář, může být tato strategie pro vás tou správnou volbou.

13.3.2024, Sonet Studio

9

KONTAKTUJ NÁS

hodnocení Google

Sleduj nás i na sociálních sítích

Jsme součástí programu DoToho!

Mohly by tě zajímat i tyto články

Kontakt

Rychlá zpráva | poptávka:

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.