Jednoduchýa jednotný vizuál proCurling Club
Tato práce snad ani nešla považovat za práci, ale spíše za obrovskou zábavu...
Co všechno jsme vlastně pro klub tvořili?
Logo včetně výběru barev do loga
Způsoby užití loga, např. na dresech curlerů
Klubový web s registračními formuláři
Firemní obrandované tiskoviny
Příspěvky na sítě
Klubové prezentační materiály
Výsledky
Za 8 týdnů
od zadání jsmě měli projekt hotový.
20 hodin
měsíčně ušetřeno za manuální registraci hráčů a týmů.
100 000 Kč
a více ušetřeno za vizuální identitu.
Klient: Curling Club Praha, z. s.
Dokončení: září 2023
Typ projektu: neziskový
Designéři: Petr Novák, Lubomír Martinek
Analytika: Petr Skřivánek
Logo a logotyp
Zadání bylo poměrně velmi volné a zůstalo hodně prostoru pro kreativitu našich grafiků. A to se grafikům vždycky líbí. Jediným požadavkem vlastně bylo jakýmkoliv způsobem do loga zakomponovat curlingový kámen. V první vlně prací jsme pro klub zpracovali několik různých návrhů loga, které reflektovaly klientovy požadavky.
Klient – předsednictvo klubu se jednohlasně shodlo na jedné z variant, kterou jsme dotáhli do finále a vyzkoušeli jeho použití na různých digitálních i tiskových materiálech. Vše hezky sedlo.
Barvy
Původní barvy měly být kombinacemi červené a žluté a jsme moc rádi, že od toho se nakonec ustoupilo ve prospěch zelené a fialové. Původní barvy na dresech až příliš připomínaly čínské sportovní družstvo 🙂 Finální návrhy dresů můžete vidět výše na obrázku.
„Odrazíme se od nějaké šablony v Divi a potom web trochu modifikujeme podle našich potřeb. Design by měl být jednoduchý a jasný. Důležité budou formuláře, těch tam bude požehnaně.“
Předseda klubu
Webdesign a tvorba webu
Web byl poměrně oříšek. Původní zadání totiž bylo:
Musí to být designovka
Design musí být světové úrovně
Musí to být reprezentativní
Webové formuláře musí zautomatizovat registrace hráčů i týmů
Nadesignovali jsme 3 layouty pro homepage. Barevnost se odvíjela od barevnosti loga, použili jsme jen 2 vybrané fonty. Layouty se od sebe stylově lišily a klient vybral design nejvíce evokující pohyb, sport a týmovou hru. Na designu homepage jsme se jednohlasně shodli. Další stránky webu už šly hladce, protože jejich design se odvíjel od homepage. Jen obsah se měnil a tomu se vždy přizpůsobilo mírně i rozložení stránky. Stránky zůstaly designově jednotné! Jako doplňující barvy jsme zvolili černou a bílou a do výzev k akci jsme použili doplňkovou oranžovou barvu.
Do webu jsme implementovali několik pokročilých registračních formulářů s automatickým sběrem a ukládáním dat přímo v administraci WordPressu a s automatickým zasíláním notifikací na email. Nastavili jsme také pravidelný export dat.
Formuláře plnily tento účel:
Registrace nových členů
Registrace nových týmů
Odesílání přihlášek do ligy
Nezávazná návštěva
Rezervace curlingové dráhy
A výsledek?
Graficky jednotný designový web
Design HP se propisuje do všech částí webu
Fonty a barvy vcházejí ze základního nastavení značky
Plně responzivní design
8 registračních formulářů pro různé typy registrací
Bytelné zabezpečení proti spamu z formulářů
Automatické odpovědi na nové registrace
Automatický sběr a export uživatelských dat
A zde si můžeš prohlédnout výsledek
Klubové prezentační materiály
Co všechno jsme ještě dělali pro prezentaci klubu? Kromě webu jsme navrhli příspěvky na sociální sítě, vizitky pro předsedu klubu, náborový roll-up do sportovní haly a pár dalších drobností.
Náš přístup
Při navrhování designu zjednodušeného vizuálu pro CCP jsme vycházeli především z potřeb a požadavků klienta. Klient si nepřál tvořit celou vizuální identitu s grafickým manuálem, protože projekt CCP byl teprve v plenkách. Chtěl navrhnout pouze grafický koncept, který by šel nadále podle potřeb vyvíjet.
Navrhli jsme zjednodušený vizuál
Definovali jsme základní barvy
Navrhli jsme 5 verzí loga s několika variacemi
Vybrán byl návrh, do kterého jsme zapracovali pohyb a culingový kámen
Navrhli jsme způsoby použití loga na různých materiálech
Definovali jsme 2 písma
Zapracovali jsme zjednodušený vizuál do nového webu
Implementovali jsme události v GTM a nastavili analytiku v GA4
Od definovaného vizuálu jsme odvodili design ostatních prezentačních materiálů
Shrnutí projektu
Celá akce pro curlery byla práce na pár týdnů – pár velmi zábavných týdnů. Největší fuškou byl design webu, protože požadavky se celou dobu postupně vyvíjely.
Přestože se nedělala kompletní vizuální identita klubu ani manuál, veškerý design k sobě hezky sednul a celou vizuální komunikaci CCP hezky sjednotil.
Kvalitní grafika a dokonce i webdesign se dá tvořit zjednodušeně i bez nákladných grafických manuálů nebo vizuálních identit, avšak s respektem k základnímu nastavení značky!!
Pokud i ty plánuješ novou firemní grafiku, nebo redesign stávajícího firemního designu, neváhej se na nás obrátit. Jsme profesionálové v oboru grafického designu, tvorby webů, tisku a marketingu. Rádi ti se vším poradíme a pomůžeme.
Tvůj úspěch je i naším úspěchem!!
#nejlepšígrafickýdesign #TOPčeskýdesign #webjakovýkladnískříň #webdesign #print #design&marketing
Chceš být v klidu s vědomím, že tvoje firma nebo značka je ve správných rukou? Pojďme spolupracovat!
Naši spokojení klienti
Zlepši svou akvizici ještě dnes
Rychlá zpráva | poptávka:
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Služby a výroba
Rychlý kontakt
Fakturační údaje
Sonet Studio, s. r. o.
Korunní 2569/108
101 00 Praha – Vinohrady
IČO: 17517036