Newsletter a emailing: Má to dnes ještě cenu?
Pozor spoiler: Má! V digitální éře, kdy neustále vznikají nové marketingové nástroje, člověk jen sotva stíhá všechny trendy. Může se zdát, že klasické metody jako newsletter a emailing ztrácejí svou účinnost. Nicméně i v roce 2023 zůstávají tyto nástroje důležitou součástí efektivní marketingové strategie. Přinášíme vám přehled výhod a nevýhod těchto kanálů a několik tipů, jak je využít naplno.


Proč stále věřit v newsletter a emailing?
Newsletter a emailový marketing jsou i nadále velmi platné a účinné nástroje pro podporu podnikání a marketingovou komunikaci. V dnešní době, kdy existuje mnoho digitálních nástrojů – reklamních platforem nebo sociálních médií, má newsletter a emailový marketing několik výhod.
Přímá komunikace s publikem
Jedním z největších benefitů newsletteru a emailingu je možnost přímé komunikace s vaším publikem. Lidé, kteří se přihlásili k odběru newsletteru, projevili zájem o váš obsah nebo produkty a chtějí s vámi zůstat ve spojení. Vzniká zde přímá cesta pro pro budování loajality a získání cenných zpětných vazeb.
Personalizace obsahu
Díky emailingu můžete vytvářet personalizované zprávy na základě chování, preferencí a demografických údajů vašich odběratelů. Tato individualizace zvyšuje šanci na úspěch vašich kampaní. Nemluvě o tom, že můžete uživatele oslovovat přímo jménem a dnes již jméno i správně vyskloňovat jak v oslovení, tak v textu.
Kontrola obsahu
Máte úplnou kontrolu nad obsahem a designem vašich emailů. Můžete vytvořit specifické kampaně, které odrážejí vaši značku a cílovou skupinu. Díky mnoha emailingovým nástrojům a jejich šablonám si dokážete nadesignovat emailové kampaně zkrátka téměř úplně podle sebe.
Měření výsledků a optimalizace kampaní
Většina platforem pro emailový marketing nabízí detailní statistiky, jako jsou otevření, kliknutí, konverze, přesunutí do spamu atd. To vám umožňuje analyzovat účinnost vašich kampaní a optimalizovat je pro dosažení lepších výsledků.
Nízké náklady
Emailový marketing může být relativně levný ve srovnání s jinými formami reklamy. Nevyžaduje velké investice do reklamního prostoru a při tom může zasáhnout velké množství lidí. Spousta nástrojů má bezplatnou verzi (např. do 500 kontaktů) a následně má cenové tarify rozdělené podle počtu kontaktů, na které chcete kampaně cílit.
Stálý kontakt s odběrateli
Pravidelný newsletter udržuje vaši značku v mysli odběratelů. Máte tak možnost udržet si kontakt s vaším publikem i mimo okamžiky, kdy máte konkrétní nabídku nebo novinku. Díky pravidelnému kontaktu budujete u vašich odběratelů loajalitu a oni tak vědí, že jste tu stále pro ně.
Snadnější dodržování GDPR
V rámci emailového marketingu můžete snáze dodržovat předpisy týkající se ochrany osobních údajů. Máte kontrolu nad tím, jakým způsobem shromažďujete a využíváte údaje odběratelů.
Výhod emailového marketingu je opravdu hodně. Je však důležité, aby byly emailové kampaně provedeny správným způsobem, aby se nepovažovaly za spam a aby přinesly hodnotu odběratelům. To znamená, že by měly být relevantní, užitečné a respektovat preference odběratelů.
Nevýhody a výzvy
Email marketing není ale jen spousta konverzí bez práce. Je potřeba si uvědomit i některé negativní stránky emailingu.
Riziko spamování
S narůstajícím objemem emailů, které lidé denně dostávají, hrozí, že vaše zprávy mohou skončit v spamu. To může snížit viditelnost vašich kampaní a narušit vaše snahy o kontakt s odběrateli.
Omezená kreativita
V emailových zprávách existují omezení ve srovnání s jinými formáty obsahu, jako jsou například videa. To může omezit vaši schopnost rychle a efektivně komunikovat určité zprávy nebo vytvářet složitější kampaně. Video můžete ovšem vložit do obsahu zprávy a uživatelé se k němu dostanou až při čtení emailu. Také je nutné brát v potaz šablony emailových zpráv, které mailingové platformy nabízejí. Není jich neomezené množství a musíte si prostě jednu vybrat.
Správa a udržování seznamů odběratelů
Správa odběratelských seznamů vyžaduje čas a úsilí. Je důležité udržovat seznam aktuální a zajišťovat, že lidé, kteří se odhlašují z odběru newsletteru, jsou z listu skutečně odebráni.
Omezená konverzace
Odpovědi na emailové zprávy mohou být méně okamžité a spontánní ve srovnání s jinými komunikačními kanály, jako jsou sociální sítě nebo chatovací platformy. Těžko s jistotou říct, zda je tento bod nevýhoda nebo výhoda. Pokud chatboty používáte, jistě víte, co tam denně chodí za odpad a spam.
Potenciální bezpečnostní rizika
Odesílání emailů může přinést riziko spojené s kybernetickými hrozbami, jako jsou phishingové útoky nebo podvody.
Celkově lze říci, že newsletter a emailový marketing mohou být velmi efektivním způsobem, jak udržet kontakt se stávajícími zákazníky, získat nové a šířit vaši značku. Ovšem pokud jsou správně vedeny a přizpůsobeny vaší cílové skupině.
Nejznámější a nejpoužívanější emailingové nástroje u nás:
- Mailchimp
- Ecomail
- SmartEmailing
- Leadhub
- MailerLite
- Boldem.
Jak využít emailový marketing v roce 2023?
Vytváření obsahu s hodnotou
Klíčem k úspěšnému emailovému marketingu je vytváření obsahu, který osloví a přináší užitek odběratelům. Zaměřte se na relevantní informace, novinky a exkluzivní nabídky.
Optimalizace pro mobilní zařízení
Vzhledem k rostoucímu podílu mobilního prohlížení je důležité, aby vaše emaily byly dobře čitelné a uživatelsky přívětivé i na malých obrazovkách. Mobile first!
Testování a experimentování
Nebojte se testovat různé varianty emailových kampaní a analyzovat výsledky. Pravidelné experimentování vám pomůže najít správné strategie, které budou nejlépe fungovat na vaši cílovou skupinu.
Závěrem: Emailing má stále smysl!
Závěrem lze jednoznačně říci, že newsletter a emailing jsou v roce 2023 stále cennými nástroji pro efektivní marketingovou komunikaci. Přímá komunikace, personalizace a měření výsledků jsou klíčovými prvky pro úspěšné kampaně. Je však důležité dodržovat etické a legální normy v oblasti ochrany osobních údajů. Se vhodným přístupem mohou newsletter a emailový marketing výrazně přispět k úspěchu vašeho podnikání.
7.9.2023, Sonet Studio Dream Team
On-line marketing | e-mail marketing
Potřebuješ zvýšit dosah svého marketingu a dostat se do povědomí více potenciálních zákazníků?
Skvělým řešením je právě email marketing, který tě za velmi nízkou cenu dostane do povědomí mnoha potenciálních klietnů a zákazníků.
V kombinaci s placenou on-line reklamou a s organickým vyhledáváním dostaneš poměrně vysoce výkonnou strategii, která přináší výsledky v krátkodobém i dlouhodobém horizontu.
Naším posláním je komplexní tvorba a správa digitálního prostoru firmám a značkám. Rádi pomáháme startupistům s růstem jejich podnikání.
KONTAKTUJ NÁS






Kontakt
Rychlá zpráva | poptávka here:
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Služby a výroba
Rychlý kontakt
Fakturační údaje
Sonet Studio, s. r. o.
Korunní 2569/108
101 00 Praha – Vinohrady
IČO: 17517036